Plannen maken maar toch ook niet!? - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Michelle borgsteede - WaarBenJij.nu Plannen maken maar toch ook niet!? - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Michelle borgsteede - WaarBenJij.nu

Plannen maken maar toch ook niet!?

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Oktober 2015 | Nederland, Heerhugowaard

Hoi allemaal,

Hierbij mijn eerste 'blog' :D
Ik ben druk bezig met lezen, info zoeken op internet, routes bedenken etc. In eerste instantie wilde ik net als elke andere backpacker beginnen in Bangkok, dan naar beneden omdat ik in december graag op Bali wilde zijn. Vanaf Bali zou ik dan terug naar Bangkok vliegen om vervolgens de bovenkant te doen. Toch zat deze route mij niet erg lekker. Ik besloot eens te gaan rekenen met mijn dagen en als ik 1 week later zou vertrekken zou ik gewoon eerst 2 maanden Indonesië kunnen doen om vervolgens de rest van alle landen te pakken.
Toen ik hoorde dat ik geslaagd was heb ik direct een ticket naar Jakarta geboekt (enkele reis)! En aangezien ik in NL mijn visum voor Indonesië ga aanvragen ook direct een ticket het land uit ik vlieg 9 nov naar Jakarta en vlieg 6 januari naar Singapore. Dat is tot nu toe het enige dat vast staat. Ook staat redelijk vast in welke volgorde ik de landen ga bezoeken na Singapore ga ik naar Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en China.
Waar ik allemaal echt ga belanden is nog de vraag natuurlijk haha ook weet ik niet waar ik binnen deze landen allemaal nog heen ga en hoe lang ik er ga blijven.
Staat in ieder geval vast dat ik vlieg naar Java en ik van 7 dec t/m 6 jan 2016 op Bali ben!
Toch wilde ik voor ik Java en Bali ga doen eerst nog ergens anders heen. Eerst wilde ik naar Kalimantan (beter bekend als Borneo), echter er is maar weinig info te vinden en als vrouw alleen schijnt het niet een heel prettig land zijn. Uiteindelijk wel wat plekken gevonden maar alles bij elkaar werd toch te duur. Na wat gesprekken met vrienden uitgekomen op Sumatra wat volgens de meeste het mooiste eiland van Indonesië is. Ik al bijna een vlucht geboekt naar Medan, omdat ik niet in Jakarta wil blijven maar direct door wil reizen. Echter keek ik die avond naar het nieuws en het zag er niet best voor me uit! Bosbranden en veel rook en smog die bleef hangen. Daar ging mijn trip naar Sumatra reisplanning weer aangepast! Ik ga vanaf Jakarta naar Bogor, hier zal ik mijn eerste en misschien tweede nacht gaan doorbrengen. Het ligt aan de rook en smog in Java hoe lang ik daar blijf. Ik weet van inside info dat Bali schoon is dus als Java dat niet is dan is de keus snel gemaakt en reis ik sneller dan ik wil door i.v.m. mijn gezondheid die toch belangrijker is dan dingen zien! Verder ziet momenteel Singapore en Maleisië en zuiden van Thailand er ook niet best uit i.v.m. de rook van Sumatra, Papua en Kalimantan, maar ik hoop dat zodra het regenseizoen is gestart de branden uitgaan en ik de reis kan maken die ik voor ogen heb.

Voor alsnog is alles binnen Indonesië dus erg onzeker, ik wacht af tot ik daar ben en beoordeel dan of het oké is of niet!

Vlak voordat ik weg ga zaal ik nog even een korte update geven.

xxx tot snel guys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 6986

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 06 Juni 2016

Rondreis door zuid oost Azië

20 Oktober 2014 - 21 November 2014

Bali

Landen bezocht: