laatste nacht :'( - Reisverslag uit Karangasem, Indonesië van Michelle borgsteede - WaarBenJij.nu laatste nacht :'( - Reisverslag uit Karangasem, Indonesië van Michelle borgsteede - WaarBenJij.nu

laatste nacht :'(

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

19 November 2014 | Indonesië, Karangasem

Ja het is zover, m'n laatste nacht in Bali is aangebroken. Morgen om 21:45 u. lokale tijd vlieg ik terug (14:45u. nl tijd) Eerst naar Jakarta, daar kom ik om 22:45 u. lokale tijd aan (16:45 u. nl tijd). om 1:05 u. lokale tijd vertrekt de vlucht naar nl(19:05u. nl tijd) 2,5 uur wachten op Jakarta dus! Voor degene die m'n vluchten willen volgen, 1e vlucht GA425 2e vlucht GA88!
Vandaag een super leuke dag gehad.
Vanmorgen bij het ontbijt met 2 Nederlandse meiden zitten kletsen(zij zijn 1 nacht gebleven) en de nieuwe poolse gasten een vrouw, haar moeder en haar zoontje. Heel bijzondere gesprekken kwamen er ineens naar boven toen 1 van de Nederlandse meiden anti mug spul wilde opspuiten. Ze vertelde dat daar spul in zit waar je ziek van wordt, net zoals in bijna alles wat wij tegenwoordig eten en drinken. Zij heeft gestudeerd in Amerika en heeft daar een tijdje als zuster gewerkt, maar als snel kwam ze er achter dat juist veel dingen ons ziek maken en daardoor blijven we consumeren. Erg lastig uit te leggen en je zal wel denken pff daar heb je er weer zo 1 zweverig type. Maar wat ze vertelde raakte mij wel en ik denk zeker dat er een kern van waarheid in zit. Ze heeft mij iig geïnspireerd en ik zal er zeker aan denken als ik terug ben in Nederland. Hoewel het heus niet van de 1 op de andere dag te veranderen is aangezien het niet in ons/mijn systeem zit om pakjes te lezen etc maar ik wil zeker stap voor stap gaan werken aan een gezonder lichaam. Veel van de dingen die ze vertelde kwamen overeen met hetgeen Victor mij probeerde uit te leggen. Ook Tania staat zo in het leven en deze mensen hebben mij echt geïnspireerd om te veranderen (althans ik zal het zeker proberen), ieder beetje is al een stap vooruit!
In de middag ben ik samen met de dochters van Tania en Lempot gaan zwemmen in het zwembad van de buurvrouw, daarna ben ik nog even de zee in gedoken. Toen ik in de zee lag te dobberen zag ik Lempot en Eddie terugkomen in de Kano, ze waren gaan speervissen zodat we vers vissie voor lunch hadden. Ze kwamen terug met 2 velgekleurde gestreepte gekke vissies. Eddie ging voor ons koken en het was echt heerlijk (jammer dat ik niet zo van graatjes houd). Maar de smaak was goed. Na de lunch wilde ik nog even zwemmen en liep weer richting zee. Daar zag ik de moeder van de poolse vrouw en besloot haar even te helpen omdat ze de zee ik wilde in het stuk waar veel rotsen zijn. Eddie kwam ook nog even aanwaaien en z'n vriend ook.
Na het zwemmen vroeg Eddie of wij zin hadden in een kokosnoot, Tuurlijk hebben we dat!!! Zo gezegd zo gedaan, meneer klom als een aap de boom in (echt bizar), hij plukte 3 koksnoten en opende deze voor ons. Lempot maakte een rietje van papaya en t smaakte echt goddelijk. Wat zal ik dat gaan missen zeg kokosnoot!
Tania en Lempot gingen in de avond weg om de franse gasten naar het vliegveld te brengen, dus het was erg stil in Lumbung. Ik ben lekker uiteten geweest in de warung next door en heb ayam manis gegeten JAMMIE!!!
Na het eten nog een poging gedaan om het boek te lezen wat Madara mij had aangeraden maar ik kan me niet focussen.

Ik heb net online ingecheckt en tja ik kom dus echt naar huis. Maar 1 ding weet ik zeker ik ga terug naar Bali wat een awsome tijd heb ik hier gehad en wat een bijzondere leuke mensen heb ik ontmoet!

Gisteren werd ik in de ochtend opgehaald door Madewesie m'n Bemo chaffie. Hij was weer keurig te vroeg zoals altijd haha! Hij bracht me naar de markt, waar ik Pieta zou meeten. Toen ik uit de bemo stapte en richting voorkant liep werd ik bedolven onder de bemochauffeurs en iedereen wilde mij wegbrengen (ik was dan ook de enige blanke). Ik kon Pieta niet vinden dus besloot zelf een rondje over de markt te doen. Liep ik daar met mn GoPro..... ik heb nog nooit zoveel boze blikken gehad en mensen die hier duidelijk niet zaten te wachten op janpaparatzie michelle haha. Ik voelde me zo ongemakkelijk dat ik snel weer naar Made ben gelopen en heb gevraagd of hij me naar het huis van Pieta wilde brengen. Michel was thuis dus ik d8 dan ga ik maar vast. Michel was verbaast dat ik er al zo vroeg was, toen ik het hem vertelde begreep hij het wel. Ik zat net aan een drankje toen ik een sms ontving van Pieta, dat ze op mij stond te wachten bij de busterminal. Jammer elkaar net gemist. Ondertussen met Michel een fles wijn open getrokken XD haha JA OM 10 UUR IN OCHTEND haha kan gewoon hier. En man man man wat was dat lekker zeg, wijn is hier abnormaal duur dus heb al 5 weken geen wijntje gedronken, alleen maar bier. Niet lang daarna kwam ook Pieta terug van de markt en hebben we gezellig samen Heerlijke NEDERLANDSE koffie (zonderprut) gedronken haha. In de middag zijn we bij een hotel in candidassa aan het zwembad gaan liggen met vrienden van Pieta en Michel, erg gezellig!!!
In de avond nog even een massage besteld voordat Pizza dinsdag in Lumbung begon. Er kwamen allemaal vrijwilligers om pizza te eten en party te bouwen! Ik dacht ik doe beleefd en ik w8 rustig mijn beurt af, ja toen ik eindelijk pizza kon maken was alles natuurlijk op :( boos teleurgesteld en hongerig ben ik zitten mokken op mn kamer. Tania en Lempot waren er niet, zij waren met de franse mensen op stap en kwamen pas om 22:00 u. terug in Lumbung. Tania heeft voor mij een heerlijke salade en wat broodjes met tomaten gemaakt, super lief! Dat maakte alles weer goed. Het grootste gedeelte van de vrijwilligers schranste hun pizza naar binnen en gingen vervolgens naar huis...... WEIRD!!! Ik ben uiteindelijk bij de 2 nl boys aan tafel gaan zitten, helaas was al hun bier opgedronken (asociaal!!!) ze hadden het bier in de koelkast in de keuken gezet, zoals we elke dag deden. Ik had al ingeschat dat als ik daar m'n bier zou zetten ik waarschijnlijk zelf geen bier krijg. Ik ben niet de beroerdste om te delen maar nja je snapt me. Die arme jongens stonden dus DROOG! haha dus toen hebben we mijn koelkast maar even geplunderd en zijn we samen verder gaan drinken. Wat een lol hadden we haha ongelooflijk! 1 meisje uit Duitsland zat ook bij ons, ze vertelde dat ze viool wilde spelen maar dit niet zo goed kon, en eigenlijk niet durfde. Iedereen was muziek aan t maken 1 dolle boel. Ineens besloot ze toch te gaan spelen en werkelijk waar iedereen was stil en stond met open mond te kijken. De viool was van Victor (jongen die ik eerder in m'n 2 dagen hier heb ontmoet) hij is net 4 maanden bezig met spelen en speelt heel zacht. Tania stond in de keuken en dacht HUH victor is dronken en die speelt ineens de sterren van de hemel, dus ze kwam even kijken en was net zo verbaasd als iedereen! prachtig echt!!!
al met al leuke laatste dagen, ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om deze hier door te brengen!!!!

Tot zaterdag (voor de meeste dan) en tot snel voor de rest xxxx

  • 19 November 2014 - 20:23

    Sonja:

    Hallo Michelle wat gaat de tijd toch snel he. Ik heb al je verslagen gelezen en al je foto's gezien, joh wat leuk en mooi daar. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je daar nog een keer naar toe wilt reizen. Toppie dat je het in je eentje zo naar je zin hebt gehad. Geniet van je laatste momenten op Bali en tot zaterdag. xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 6978

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 06 Juni 2016

Rondreis door zuid oost Azië

20 Oktober 2014 - 21 November 2014

Bali

Landen bezocht: