Berichtje vanuit Lumbung Damuh - Reisverslag uit Karangasem, Indonesië van Michelle borgsteede - WaarBenJij.nu Berichtje vanuit Lumbung Damuh - Reisverslag uit Karangasem, Indonesië van Michelle borgsteede - WaarBenJij.nu

Berichtje vanuit Lumbung Damuh

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

05 November 2014 | Indonesië, Karangasem

Hallo allemaal,
jawel vandaag 2 berichtjes haha.
Ik ben vandaag aangekomen in mn nieuwe hotel, de foto's op fb spreken voorzich!!! Het is hier echt awsome! Een echt homestay, de eigenaresse spreekt Nederlands en bakt haar eigen brood, en yoghurt en heeft een kruidentuintje, haar man is Indonesisch. Ze ontbijten hier met z'n allen aan een grote tafel, gezellig.
Ook heb ik een meisje uit (ergens bij finland) ontmoet madere heet ze echt leuk. Zij zit hier nu 2 weken, vorige week zou ze weg gaan maar last minute besloot ze toch te blijven zo fijn vind ze het hier. Ze tekent en schildert en komt op die manier tot rust. Ik heb natuurlijk de portretten en tekeningen van mijn nichtje Kim laten zien. Ze vond ze prachtig en zei dat ze weet wat ze doet :D leuk om te horen.
Ze hebben hier 2 katten, twee honden waarvan 1 pup die gek is op schoenen en ze hebben ook een konijn :D haha erg leuk al die beestjes.
De sfeer hier in lumbung damuh is moeilijk te beschrijven. Heel relaxed, be yourself and make yourself at home! Alles mag en niets moet zo heerlijk ik voel me echt welkom. Je kan Tania (de eigenaresse) omschrijven als een oldschool hippie (vrij zijn, jezelf zijn) haha
Vandaag was er een ceremonie op het strand hier voor, echt bijzonder om mee te maken.
Ik word echt blij van een plek als deze.
Ook heb ik een jongen ontmoet uit Jakarta, hij wil tour guide zijn en mensen het echte bali laten zien, en niet alleen de toeristen trekpleisters. Hij was met de eigenaar bezig met het lichaam hij stond verkeerd en daardoor had hij last van zijn schouder. Toen hij mij vertelde wat hij aan het doen was zei ik dat ik zo last had gehad van mijn buik. Hij vroeg me tegenover hem te gaan zitten en mijn voet te geven. Hij vertelde dat ik verkeerd liep en stond en dat ik mijn contactpunt met de aarde moest vergroten. Ik raak nu de grond met de punt van mijn tenen ipv mn hele teen. Hij vertelde dat als ik dat elke dag zou doen ik vanzelf ook mijn buikje kwijt zou raken omdat ik dan beter beweeg. (JA HIJ INSINUEERDE DAT IK DIK WAS/BEN) hahahahha
Echt awsome vindt ik dat. Hij liet me zien hoe ik dit kon doen en hoe ik beter zou kunnen lopen en dat ik mij daardoor beter ga voelen. Ik ben benieuwd :D haha. Ook vertelde hij dat je lichaam in balans moet zijn, en dat als je bijv scheef staat ofz je lichaam uit onbalans is en daardoor krijg je klachten, mensen gaan dan naar de dokter en laten dingen wegsnijden. Hij gaf aan dat juist daardoor je lichaam nog meer uit onbalans raakt en dit dus uiteindelijk niet de oplossing is. Ik vind het echt fasinerend hoe hij al die dingen uit probeerde te leggen.

Nou guys, jullie hebben weer genoeg gelezen en ik ga weer verder chillen hier.
Tot snel allemaal.



  • 06 November 2014 - 13:37

    Sonja:

    Hallo grote nicht, wat is dit toch allemaal prachtig om te lezen, en dan die foto's super joh. Geniet er nog maar heerlijk van want voor je het weet moet je weer richting dit koude landje, Ik ben heel blij om te lezen dat je het daar naar de zin hebt, ja je bent toch maar alleen die kant opgegaan. Nou toppie hoor, Michelle geniet er van en tot gauw, xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 6992

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 06 Juni 2016

Rondreis door zuid oost Azië

20 Oktober 2014 - 21 November 2014

Bali

Landen bezocht: