Gili trawangan en Amed - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Michelle borgsteede - WaarBenJij.nu Gili trawangan en Amed - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Michelle borgsteede - WaarBenJij.nu

Gili trawangan en Amed

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

05 November 2014 | Indonesië, Amed

Ik heb dit gisteren al geschreven maar kon het niet uploaden bij gebrek aan wifi in mn hotel! maar bij deze alsnog mn berichtje xx

Gisteren naar Gili island geweest, moest om 6 uur al opstaan en werd gebracht door madawesi (bemo chauffeur). De prijs was 2x zo duur als begroot, maar dat mag de pret niet drukken en ik ging hoe dan ook.
Op de heenweg gingen we met een redelijk formaat boot, je had 3x 3 stoelen en 2 looppaden. Er hingen 5 buitenboord motoren achter de boot en we zouden er in anderhalf uur zijn. In het begin vaart de boot langs Bali en zijn de golven best te doen. Tot dat de boot op het puntje van Bali komt en de zee gaat oversteken. De zee was best woest maar het was vol te houden. Toen ik aankwam op gili trawangan dacht ik WAUWWW dit was het echt waard zo’n boottripje.
Witte zand stranden mega blauwe zee. Echt prachtig ik heb er geen woorden voor. En het mooiste er was geen auto of scooter te bekennen. Iedereen werd met paard en wagen vervoerd of ging op de fiets. Dit bracht een onwijze rust met zich mee. Er werd veel gebouwd aan grote mooie resorts en barren. Ik ben een stukje gaan lopen op de weg langs het strand, en was eigenlijk op zoek naar een strandje waar ik m’n handdoek neer kon gooien. Alleen het enige wat ik tegenkwam was de een na de andere “resort” die zijn/haar stukje strand had geclaimd. Dus uiteindelijk daar maar gaan zitten. Heb snorkel set gehuurd en ben lekker de zee in gedoken. Het was laag water en het was daardoor erg ondiep en lastig om goed te kunnen zwemmen. Wat jammer was maar ik heb prachtige visjes gezien in de meest mooie kleuren. Helaas komt dat er op m’n go pro niet helemaal goed uit maarja.
Helaas moest ik na 4 uur op t eiland alweer gaan. De boot kwam weer alleen tot mijn grote teleurstelling was deze boot zeker de helft kleiner dan de vorige :S heftig ritje zou dat gaan worden. En dat werd het ook helaas. Boven Lombok hing al dikke wolken etc. vanuit Gili ging de boot meteen open zee op dus direct de hoge golven in. (anderhalf uur) ik dacht dat ga ik redden. Ik ben naar de horizon gaan staren om m’n kop erbij te houden. De golven waren zo bizar hoor en da bootje zo klein pfff niet te doen. We werden alle kanten op gegooid. Er zaten ook nog mensen op het dak, wat ik niet begrijp want er waren geen stoelen ofzo dus die mensen hielden zich vast aan de railing. Die moeten het ook zwaar hebben gehad haha. In de boot begon de een na de ander te kotsen (gelukkig hadden ze zakjes en deden ze het stil). Het was echt niet leuk en 3x was de golf zo hoog en verkeerd genomen door de kaptein (waarvan ik me afvraag of hij überhaupt zijn papieren wel heeft) dat ik al afscheid genomen had en we bijna omsloegen. Pff wat had ik het slecht. Er is zelfs een stuk geweest dat ik de horizon niet meer kon zien omdat de golven hoger dan mn bootje kwamen . Maar goed door mij te richten op de horizon en te focussen op m’n ademhaling hield ik mezelf kalm. Mensen gilde bij elke heftige golf, andere mensen vonden dat juist prachtig en sommige sliepen (vraag mij niet hoe want dat is echt niet normaal). Maar goed na maar liefst 2 en half uur kwamen we een in Padang baai, ik ben nog nooit zo blij geweest weer aan wal te staan. We hebben er een uur langer over gedaan maar ik ben er. Madawesi stond me op te wachten en ik was Echt super blij om zijn happy face te zien haha. In de auto op m’n beste Indonesisch geprobeerd uit te leggen hoe de bootreis was geweest. Haha (gebrekkig Engels werkt ook)
Ik denk niet dat ik snel weer in zo’n bootje stap XD. En ik heb onwijs veel respect gekregen voor mijn broertje die dit dus voor de LOL doet :D whahaha ik begrijp[ er niets van maar t is een bikkel!
Vandaag naar tirtaganga geweest (het waterpaleis). Het waterpaleis was echt prachtig, jullie hebben de foto’s op fb vast al gezien. Het was erg warm ik ben daar rond 11/12 uur heengegaan. Niet uit te houden. Dus na wat rondgelopen te hebben en plaatjes geschoten te hebben ben ik snel weer terug gegaan naar Madewesi zodat ik door kon naar Amed en een duik in zee kon nemen. Aangekomen in Amed, meteen snorkel setje gehuurd en de zee in gedoken. Zoals jullie op de foto’s hebben kunnen zien was het echt prachtig, nog veel mooier dan op gili trawangan. Niet in woorden uit te leggen. Op de terugweg viel het mij op dat we een andere weg gingen en ik vroeg ernaar. Hij wilde zijn stad laten zien en mij meer van het echte Bali. Het was prachtig, jullie hebben de foto’s op fb gezien van t uitzicht. Erg leuk dat Madewesi dit uit zichzelf deed. Super tof van hem om een extra rondje te rijden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 6974

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 06 Juni 2016

Rondreis door zuid oost Azië

20 Oktober 2014 - 21 November 2014

Bali

Landen bezocht: